Przystanki kolejowe w Zelczynie i Jaśkowicach przeszły gruntowną modernizację, co zdecydowanie podniosło standard obsługi pasażerów. Zainwestowano również w poprawę stanu technicznego torów pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą. Wszystkie te prace, kosztujące ponad 14 mln zł, zostały sfinansowane z funduszy budżetowych, mając na celu poprawę warunków podróżowania z Krakowa do Oświęcimia.
Na stacjach w Zelczynie i Jaśkowicach postawiono nowe perony, które są wyższe niż poprzednie, umożliwiając łatwiejszy dostęp do pociągów. Dodatkowo, pasażerowie mają teraz do dyspozycji nowe wiaty, ławki oraz tablice informacyjne. Perony są oświetlane za pomocą energooszczędnych lamp LED. Dla osób o ograniczonej mobilności udostępniono specjalne podjazdy oraz nawierzchnię o zróżnicowanej strukturze. Przy stacji w Jaśkowicach powstało również miejsce parkingowe oraz zadaszone schronienie dla rowerów, ułatwiające łączenie różnych środków transportu. Na odcinku od Podborów Skawińskich do Brzeźnicy przeprowadzono prace na torach, które polegały na ich wzmocnieniu, oczyszczeniu i poprawie ułożenia. Całkowity koszt tych prac przekroczył 14 mln zł.
Te zmiany są kolejnym krokiem w inwestycjach mających na celu podniesienie komfortu podróży na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem poprzez Skawinę. W tym roku, przed rozpoczęciem prac w Zelczynie i Jaśkowicach, przeprowadzono także remonty peronów na przystanku Spytkowice Kępki oraz torów na stacjach Dwory i Przeciszów. Poprawa jakości torów oraz wymiana części konstrukcyjnych w okolicach Spytkowic pozwoliły na zwiększenie prędkości pociągów. Od zeszłego roku pasażerowie korzystają również z nowo wyremontowanych peronów w Brzeźnicy i Półwsi.