22 sierpnia przywieziono Lajkonika II do zajezdni tramwajowej zlokalizowanej w dzielnicy Pogórze. To jeden z 60 tramwajów zamówionych przez MPK. Pojazd rozładowano i w najbliższym czasie zostanie przygotowany do wyjazdu w trasę. Lajkonik i pozostałe nowe tramwaje mają zastąpić pojazdy z wysoką podłogą. Ma to na celu poprawienie komfortu pasażerów, ale również ułatwienie pracy motorniczym.
Zamówione przez przewoźnika tramwaje posiadają cztery wózki jezdne i są przede wszystkim niskopodłogowe. Wyposażone są w szersze niż standardowe tramwaje drzwi wejściowe, o szerokości 1400 m. Pozwala to na szybszą wymianę pasażerów na przystankach. Dodatkowo zabezpieczone czoło pojazdu ma uchronić, przed ewentualnym wciągniecie pieszego pod pojazd. W nowych tramwajach komfort zapewnią niskie podłogi, większa przestrzeń, która ma ułatwić poruszanie się osób na wózkach. Z myślą o pasażerach podróżujących na stojąco, zamontowane zostaną specjalne oparcia. W pojeździe zmieści się 238 pasażerów, w tym 75 osób będzie mogło zająć miejsca stojące. Wewnątrz tramwajów zostanie zamontowana klimatyzacja, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, system monitorowania, a także porty USB ułatwiające ładowanie smartfonów. Dla zapewnienia komfortu motorniczemu powstała ergonomiczna kabina wyposażona w wygodny fotel.
60 nowych tramwajów dla miasta to kontynuacja poprzedniego projektu, w ramach którego krakowianie otrzymali do dyspozycji 50 nowych pojazdów typu Lajkonik. Dwa z tramwajów zostały przystosowane do jazdy bez zasilana w sieci trakcyjnej. Pozostałe pojazdy stworzono w taki sposób, aby w przyszłości także mogły poruszać się w taki sposób.